מהו ה-EU Label ומדוע הוא חשוב? 

כל הצמיגים הנמכרים ברחבי האיחוד האירופי מחויבים בתו תקן EU Label המספק מידע ברור על מאפייניו הסביבתיים והבטיחותיים של הצמיג על בסיס 3 קריטריונים מרכזיים: צריכת דלק, אחיזת כביש רטוב ועוצמת הרעש.

הבנת תפקידם של הסמלים הללו, המופיעים על תווית הצמיג, מסייעת לקבל החלטות על בסיס שיקולי בטיחות, אקולוגיה וצריכת דלק.

צריכת דלק 

הצמיגים אחראים לכ- 20%-30% מצריכת הדלק של הרכב ובחירת צמיגים חסכוניים באנרגיה תוביל להוזלה משמעותית בעלויות הדלק. ככל שלצמיג התנגדות גלילית נמוכה יותר כך הוא עובד ביעילות רבה יותר וצורך פחות דלק. רכב בעל דרגת A הינו רכב בעל יעילות ניצול הדלק הגבוהה ביותר וככל שעולים באותיות הסיווג כך יורדת היעילות, כשכל דרגה מסמלת ירידה בשיעור של 0.1 ליטר לכל 100 ק"מ.
עד כמה זה משנה? מעבר מצמיג ברמה G לצמיג ברמה A יכול לשפר את צריכת הדלק בכ- 9% אולם במידה והצמיג החסכוני בדלק יקר יותר, יש לקזז את הפרש המחירים מתחשיב עלויות הדלק שנחסכו.

אחיזת כביש רטוב

מידת האחיזה בכביש היא משתנה קריטי לבטיחות הרכב והנסיעה ודירוג האחיזה בכביש רטוב מציין עד כמה הצמיג יתפקד בצורה טובה בתנאי רטיבות. הביצועים מדורגים מ- A עד ל- G ובהנחת מהירות נסיעה ממוצעת של 80 קמ"ש, רכב בעל צמיג ברמה A יבלום לאחר 28 מטרים ואילו רכב בעל רמת אחיזת כביש רטובF  יידרשו  46.5 בכדי לבלום למצב של עצירה מלאה. שימו לב שדירוג זה יכול לעשות עבורכם את כל ההבדל בין מצב של הימנעות מתאונה, כמעט תאונה, או חלילה תאונה. 

רמת רעש

מפלס רעש הוא רעש הגלגול החיצוני שנוצר על ידי הצמיג ונמדד בדציבלים. מספר גלי הקול המלאים המופיעים בציור על התווית מציין את רמת הרעש של הצמיגים. גל קול יחיד פירושו כי הצמיג הוא בעל רמת הרעש הנמוכה ביותר, בין 67 ל 71 dB ואילו הרמה הגבוהה ביותר של בין 72 ל 76 dB מיוצגת על ידי שלושה גלי קול מלאים. 

ולמרות כל האמור לעיל, כמובן שלכל נהג צורת נהיגה משלו  וגם היא תורמת לקבלת תוצאות שונות בכל המבחנים שלעיל.

שיתוף ברשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם